A delegálás egy idő után elkerülhetetlen annak érdekében, hogy egy vállalkozás/cég fejlődni tudjon.
Továbbá egy mai vállalkozó/cégvezető vállát jelentős mennyiségű, kötelező adminisztratív, illetve marketing, pénzügyi, hr, jogi és egyéb asszisztenciát igénylő, továbbá szervezési feladat elvégzésének súlya nyomja.
Multitasking vs. delegálás
Mindez a multitasking tipikus példája is, amellyel már jó ideje sokunknak meg kell birkóznia, mint mindennapi kihívással. A kutatások szerint ugyanis az emberiségnek „csak” 2,5 %-a képes egyszerre több tevékenységet úgy végezni, hogy azok minősége és eredményessége nem romlik. Tévedés tehát azt gondolni, hogy a munkavégzés így hatékonyabb, miközben az így végzett feladatoknak általában lassabban érünk a végére, mintha azokat egymás után teljesítenénk.
Ahhoz tehát, hogy a munkánk minőségi maradjon, az előttünk álló feladatok elvégzését meg kell terveznünk, rendszerbe kell azokat helyezni. Szükséges tömbösíteni azokat, sorrendet kialakítani, priorizálni, azaz hatékony módszer mentén gazdálkodni az erőforrásainkkal.
Multitasking az is, amikor például az emailek olvasása, vagy az adminisztratív teendők „vonják el a figyelmünket” munka közben a valóban bevételt teremtő tevékenységről. Lehet ez akár egy árajánlat időben történő kiküldése, vagy éppen egy potenciális üzleti partnerrel való tárgyalás.
Abban az esetben, ha a fent említett feladatok elvégzésére akár több munkavállalót is alkalmazni kell, úgy a járulékfizetési kötelezettség, továbbá az egyéb kapcsolódó, rejtett költségek (irodai háttér, laptop, telefon, utazástámogatás, stb.) pénzügyileg aránytalanul nagy terhet jelenthetnek egy vállalkozás/cég számára.
Amennyiben ezeket a feladatokat delegáljuk a szükséges tudással rendelkező virtuális asszisztensre, úgy ezeknek a költségeknek a megfizetése alól már mentesülünk is. Emellett hatékonyabb lesz a munkavégzés is, mivel csökken a munkateher. Ezt követően az is várható, hogy emelkedik a teljesítmény szintje, azaz a kívánt eredmények gyorsabban elérhetőek lesznek. Nem utolsó sorban pedig egy virtuális asszisztens, mint üzleti partner minőségi szolgáltatása hosszútávú, bizalmi együttműködést eredményez. Ahhoz, hogy ez az együttműködés mindkét fél számára jól jövedelmező is legyen, annak részletes feltételeit természetesen írásban szükséges rögzíteni.
Legyünk 2024-ben még hatékonyabbak és eredményesebbek a delegálás képessége által!