Barion Pixel

Légy online is látható!

Szerző: | 2024.03.28. | Nők a Neten Business, VÁLLALKOZÓ NŐ

Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy az üzleti életben egy jó portréfotó nélkülözhetetlen. A vásárlók elsősorban személyhez kötődnek, ezért nagyon fontos, hogy már az első – akár online – találkozáskor jó benyomást kelts bennük és bizalmat ébressz a leendő vevőidben, ügyfeleidben! Első benyomás viszont csak egyszer van, így érdemes körültekintőnek lenni az üzleti fotó kiválasztásakor, mielőtt azt feltesszük a weboldalunkra, vagy közösségi média oldalunkra. Sajnos erre a mobillal készült fotók nem feltétlenül alkalmasak (bár tíz millió fotós országa vagyunk).

Hazánkban – a kis- és középvállalkozók körében – még eléggé gyerekcipőben jár az arculattervezés és brandépítés kultúrája, de érdemes erre is gondolni, ez nem csak a nagy cégek kiváltsága. Légy Te az első kisvállalkozói márkaépítők egyike, igényes online megjelenéseddel hívd fel magadra és ezzel együtt a vállalkozásodra is a figyelmet!

Üzleti portréra, vállalkozásodat bemutató brandfotókra már a kezdetek kezdetén is szükséged lehet, hisz ez által bizalmat ébreszthetsz ügyfeleidben, és nem utolsó sorban bemutathatod általa vállalkozásod mibenlétét. Fotósként az én célom, hogy kiváló minőségű portrékkal, brandfotókkal hozzájáruljak a vállalkozásod sikeréhez, ez egyúttal az én sikerem is!

Milyen legyen az üzleti portréd?

Hát először is – szerintem a legfontosabb -, hogy önmagadd add. Nem kell semmilyen nyakatekert pózt felvenni, attól csak befeszülsz. Inkább légy nyugodt, mosolyogj, sugározz bizalmat, elégedettséget, de ne tűnj pökhendinek! A testtartásod és arckifejezésed legyen magabiztos, de kedves. Mindezt érdemes egy egyéniségedhez illő öltözékkel hangsúlyozni, de arra is ügyelj, hogy a ruházatod a branded stílusához is illeszkedjék.

Honnan tudod, hogy milyen a márkád stílusa?

Ezt bizony meg kell terveztetni, ami igen nagy körültekintést igényel, hiszen ezzel közvetítesz, kommunikálsz a célközönséged felé és nagyon nem mindegy, hogy mi az, amit megjegyeznek: egy klassz logó, egy frappáns szlogen kíváncsivá teszi őket, meg akarnak ismerni és ez már remek belépő az üzleti világba.

Az arculati elemeid, azaz a vállalkozásod színei, a formák, tipográfiai elemek mindazok, amik együttesen meghatározzák a megjelenésedet, ami által az ügyfelek számára felismerhetővé és könnyebben megjegyezhetővé válsz. Ha mindezt kiemeljük egy üzleti fotón, máris egy lépéssel közelebb vagyunk a célhoz, ahhoz, hogy a célcsoportod megjegyezzen, érdeklődjön a terméked és szolgáltatásod iránt.

Kit bízzál meg üzleti portré készítéssel?

Hát mindenesetre ne az egyik családtagodat (hacsak nem fotós) kérd meg, hogy „lőjön egy képet” Rólad a mobillal, mert annak nem igazán jó eredménye lesz, bármennyire is szuperek a modern telefonok. Egy rossz profilképpel legalább annyit tudsz ártani a vállalkozásodnak, mint amennyit egy jó fotóval használni!

Azt javasolnám keress fel egy fényképészt, akivel megbeszélitek a fotózás részleteit, aki tanácsot ad, segítséget nyújt Neked mindenre kiterjedően, a fotózásnál használt kellékeken át a viselt öltözékig. Természetesen fotós és fotós között is van különbség, így lehetőleg olyat keress, akinek (üzleti) portré fotózásban van már gyakorlata, kiváló szakembereket találhatsz városodban. A fotósok közt is van aki újszülötteket szeret fényképezni, van aki esküvőt, mások lifestyle családi fotókra specializálódtak, ahhoz értenek a legjobban, így nem feltétlen rutinosak a pózoltatásban, ami az üzleti portrénál hangsúlyos lehet. Érdemes megnézned mindenek előtt a fotós weboldalát, hogy valóban olyan képeket készít-e, amelyek megfelelnek a Te elképzelésednek is.

Ha a fotóim alapján úgy döntesz, hogy velem szeretnél együtt dolgozni, akkor várlak Kiskunfélegyházán a kis fotóstúdiómban, illetve igény szerint külső helyszínen. Fotóimat és elérhetőségeimet megtalálod a facebookon is, mint Rustic photo, illetve a weboldalamon.

Csonka Róbertné Mariann (06-30/522-9449)

Mesterséges Intelligencia: A Jövő Vállalkozóinak Eszköze

A mesterséges intelligencia (MI) már nem csak a tudományos fantasztikus filmek világában létezik; valós eszköz, amely forradalmasíthatja a vállalkozásodat. Különösen számodra, mint női vállalkozónak, új lehetőségeket kínálhat, segítve téged abban, hogy előnyre tegyél...

Elég jó vagyok

Amikor bizonytalan vagy, meg akarsz felelni magadnak vagy a környezetednek, óhatatlan érkezik a kérdés: Elég jó vagyok? Mentálhigiénés segítőként számomra az a fontos, hogy a kérdőjeled kiegyenesedjen. Hogy a bizonytalanság helyett bizonyosságod legyen abban: Elég jó...

A delegálás előnyei a virtuális asszisztens szemével

A delegálás egy idő után elkerülhetetlen annak érdekében, hogy egy vállalkozás/cég fejlődni tudjon. Továbbá egy mai vállalkozó/cégvezető vállát jelentős mennyiségű, kötelező adminisztratív, illetve marketing, pénzügyi, hr, jogi és egyéb asszisztenciát igénylő, továbbá...

Időt kérek!

Időt kérek! ...és kértek is többen tőlünk a 2024. március 7-én megrendezésre kerülő Női Vállalkozók Napján. Az idei évben meghívást kaptunk VIP kiállítóként részt venni ezen az eseményen és lehetőséget arra is, hogy 12 Vállalkozónő tudjon részt venni nálunk, velünk...

Hogyan építs hálózatot, ami téged szolgál?

Sikeres vállalkozónőként a hálózatod az egyik leghatékonyabb erőforrásod Amikor még csak szabadúszó szakfordítóként dolgoztam, szakmai hálózatot építettem: fordítóirodák és direkt ügyfelek, akiknek fordítottam, szabadúszó társak, akikkel együtt dolgoztunk egy-egy...

Miért építs közösséget?

Először is fontos tisztázni, mit jelent a közösség - manapság elterjedt az a szokás, hogy a követőtábort is közösségnek nevezzék. Az előbbiben egyirányú kommunikáció zajlik, azaz a véleményvezér, tartalomgyártó kommunikál a követői felé, míg az utóbbiban az...

Blog vagy videó?

Blogolni vagy videózni az online női vállalkozóként? Korunk nagy kérdése. Időszerű kérdés, hiszen a marketing és social media csapból folyamatosan ömlik a tanács: videózni, mert abban van az organikus elérés titka. Ezt én nem is vitatom, hiszen adatokkal alátámasztott...

Női vállalkozó vagy üzletasszony?

Női vállalkozó vagy üzletasszony? A magyar vállalkozói kultúra 30 éves, így a fogalmak mögötti tartalom nem elég stabil. Ez azt eredményezi, hogy a hétköznapi élet és a szakmai élet kifejezései nem mindig fedik egymást és félreértéshez vezet. A vállalkozói életben...

Hogyan hozz jó döntést?

Kutatások szerint 10 ezer és 35 ezer döntést hozunk egy átlagos napon. A női vállalkozókről nem készült külön kutatás, de biztos vagyok benne, hogy ennek a dupláját. Amikor tüzet oltasz a vállalkozásodban, lehet, hogy a tripláját. Emiatt gyakran érezheted azt, hogy a...

Miért fontos a vállalkozói mindset?

És mi is az egyáltalán? Időről időre a média és a felhasználók felkapnak egy-egy kifejezést, mondatot, kontextusból kiragadott véleményt, és csontig rágják. Ilyen mostanság a "vállalkozói mindset" avagy "üzleti gondolkodásmód". Mire vonatkozik a kifejezés?...

Kövesd és lájkold a közösségi média oldalainkat a friss információkért!

Csatlakozz a több száz fős inspiráló vállalkozónői Facebook csoportunkhoz:

Önindító a vállalkozásodhoz:

7 napos 7 lépéses ingyenes program a vállalkozásod újraindításához, beindításához.

MI A KÜLÖNBSÉG A VÁLLALKOZÁSODON ÉS A VÁLLALKOZÁSODBAN DOLGOZNI?

Tudd meg az ingyenes Önindító programból!

Clicked

Nagyon örülünk, hogy jelentkeztél az Önindító Programunkra! Kérjük, hogy keresd az e-mailünket az elektronikus postafiókodban. Ha nem találnád, nézd meg a SPAM és PROMÓCIÓK mappákat is, mert fontos információkat küldtünk Neked! Írj nekünk, ha nem találnád: hello@nokaneten.hu