Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy az üzleti életben egy jó portréfotó nélkülözhetetlen. A vásárlók elsősorban személyhez kötődnek, ezért nagyon fontos, hogy már az első – akár online – találkozáskor jó benyomást kelts bennük és bizalmat ébressz a leendő vevőidben, ügyfeleidben! Első benyomás viszont csak egyszer van, így érdemes körültekintőnek lenni az üzleti fotó kiválasztásakor, mielőtt azt feltesszük a weboldalunkra, vagy közösségi média oldalunkra. Sajnos erre a mobillal készült fotók nem feltétlenül alkalmasak (bár tíz millió fotós országa vagyunk).
Hazánkban – a kis- és középvállalkozók körében – még eléggé gyerekcipőben jár az arculattervezés és brandépítés kultúrája, de érdemes erre is gondolni, ez nem csak a nagy cégek kiváltsága. Légy Te az első kisvállalkozói márkaépítők egyike, igényes online megjelenéseddel hívd fel magadra és ezzel együtt a vállalkozásodra is a figyelmet!
Üzleti portréra, vállalkozásodat bemutató brandfotókra már a kezdetek kezdetén is szükséged lehet, hisz ez által bizalmat ébreszthetsz ügyfeleidben, és nem utolsó sorban bemutathatod általa vállalkozásod mibenlétét. Fotósként az én célom, hogy kiváló minőségű portrékkal, brandfotókkal hozzájáruljak a vállalkozásod sikeréhez, ez egyúttal az én sikerem is!



Milyen legyen az üzleti portréd?
Hát először is – szerintem a legfontosabb -, hogy önmagadd add. Nem kell semmilyen nyakatekert pózt felvenni, attól csak befeszülsz. Inkább légy nyugodt, mosolyogj, sugározz bizalmat, elégedettséget, de ne tűnj pökhendinek! A testtartásod és arckifejezésed legyen magabiztos, de kedves. Mindezt érdemes egy egyéniségedhez illő öltözékkel hangsúlyozni, de arra is ügyelj, hogy a ruházatod a branded stílusához is illeszkedjék.
Honnan tudod, hogy milyen a márkád stílusa?
Ezt bizony meg kell terveztetni, ami igen nagy körültekintést igényel, hiszen ezzel közvetítesz, kommunikálsz a célközönséged felé és nagyon nem mindegy, hogy mi az, amit megjegyeznek: egy klassz logó, egy frappáns szlogen kíváncsivá teszi őket, meg akarnak ismerni és ez már remek belépő az üzleti világba.
Az arculati elemeid, azaz a vállalkozásod színei, a formák, tipográfiai elemek mindazok, amik együttesen meghatározzák a megjelenésedet, ami által az ügyfelek számára felismerhetővé és könnyebben megjegyezhetővé válsz. Ha mindezt kiemeljük egy üzleti fotón, máris egy lépéssel közelebb vagyunk a célhoz, ahhoz, hogy a célcsoportod megjegyezzen, érdeklődjön a terméked és szolgáltatásod iránt.
Kit bízzál meg üzleti portré készítéssel?
Hát mindenesetre ne az egyik családtagodat (hacsak nem fotós) kérd meg, hogy „lőjön egy képet” Rólad a mobillal, mert annak nem igazán jó eredménye lesz, bármennyire is szuperek a modern telefonok. Egy rossz profilképpel legalább annyit tudsz ártani a vállalkozásodnak, mint amennyit egy jó fotóval használni!
Azt javasolnám keress fel egy fényképészt, akivel megbeszélitek a fotózás részleteit, aki tanácsot ad, segítséget nyújt Neked mindenre kiterjedően, a fotózásnál használt kellékeken át a viselt öltözékig. Természetesen fotós és fotós között is van különbség, így lehetőleg olyat keress, akinek (üzleti) portré fotózásban van már gyakorlata, kiváló szakembereket találhatsz városodban. A fotósok közt is van aki újszülötteket szeret fényképezni, van aki esküvőt, mások lifestyle családi fotókra specializálódtak, ahhoz értenek a legjobban, így nem feltétlen rutinosak a pózoltatásban, ami az üzleti portrénál hangsúlyos lehet. Érdemes megnézned mindenek előtt a fotós weboldalát, hogy valóban olyan képeket készít-e, amelyek megfelelnek a Te elképzelésednek is.
Ha a fotóim alapján úgy döntesz, hogy velem szeretnél együtt dolgozni, akkor várlak Kiskunfélegyházán a kis fotóstúdiómban, illetve igény szerint külső helyszínen. Fotóimat és elérhetőségeimet megtalálod a facebookon is, mint Rustic photo, illetve a weboldalamon.
Csonka Róbertné Mariann (06-30/522-9449)